Son Dakika: Horoz Dövüştüren 52 Kişi Yakalandı *** Gelibolu Belediyesi Kan Değişimi Yaptı *** Cevizli Köyünde Hıdrellez Şenliği Yapıldı *** Göçmen Kaçakçılığı İle Mücadele Devam Ediyor *** Soyuak “Yakında Cumartesi Pazarı Patlayacak” *** Erkek’in “3 Mayıs Basın Özgürlüğü Günü” Mesajı *** Gelibolu Belediyesi İletişim Merkezi Açıldı *** WhatsApp Haber Hattı: 05437951277

Sayalar Biber Şenliği Yapıldı

Silivri Belediyesi tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Sayalar Kırmızı Biber Şenliği’nde büyük coşku yaşandı. Sayalar’a yeni kazandırılan; meydan düzenlemesi, park alanı, sağlık evi, mahalle evi ve futbol sahasının açılış..

Yayınlanma: 216 Okuma

Silivri Belediyesi tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Sayalar Kırmızı Biber Şenliği’nde büyük coşku yaşandı. Sayalar’a yeni kazandırılan; meydan düzenlemesi, park alanı, sağlık evi, mahalle evi ve futbol sahasının açılış törenlerinin gerçekleştirildiği etkinliğin sahne programlarında, Sanatçı İbrahim Orçin en güzel şarkılarını Silivrililer için seslendirdi.

Silivri Belediye Başkanı Volkan Yılmaz, üreticilere verdiği bir sözünü daha yerine getirdi. Silivri Belediyesi tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Sayalar Kırmızı Biber Şenliği büyük coşkuyla gerçekleştirildi. 8 Ekim 2023 Pazar günü Sayalar Meydanı’nda düzenlenen etkinlik, yoğun katılımlı yürüyüş kortejiyle başladı. Mahalle evi kursiyerlerinin el emeği göz nuru ürünleri ve Silivrili üreticilerin yetiştirdiği doğal ürünler şenlik alanında oluşturulan stantlarda sergilendi. Şenlik kapsamında; park ve dinlenme alanı, meydan düzenlemesi, Sayalar Mahalle Evi, Sayalar Sağlık Evi ve 35×50 ölçülerinde suni çim futbol sahasının toplu açılış töreni gerçekleştirildi. Saat 16.15’te başlayan sahne programlarında Silivri Dans Grubunun halk oyunları gösterileri büyük beğeni topladı. Ardından Sanatçı İbrahim Orçin, birbirinden güzel şarkılarıyla Silivrililerin kulaklarının pasını sildi.

Silivri’nin En İyi Pul Biber Üreticisi Belli Oldu

Sayalar Kırmızı Biber Şenliği kapsamında En İyi Pul Biber Üreticisi Yarışması düzenlendi. Jüri değerlendirmesinin ardından birinci olan Hediye Çınar tam altın, ikinci Habibe Güral yarım altın, üçüncü Nevriye Aykutlu ise çeyrek altın kazandı.

Başkan Yılmaz: “Destek Bizden Üretmek Sayalar’dan”

Törende bir konuşma gerçekleştiren Silivri Belediye Başkanı Volkan Yılmaz, “Mayıs ayının sonlarında buraya gelmiş ve mahallemizde ikâmet eden 170 kadın üreticimize fide dağıtım töreni gerçekleştirmiştik. O gün, ‘Kırmızı biber, Sayalar’ın en meşhur lezzetlerinden bir tanesi. Bu ürünleri hasat ettiğinizde Sayalar’da festival haline dönecek bir şenlik, bir eğlence yapalım’ demiştim. Bugün bu sözümüzü yerine getirmenin, bir zamanlar kırmızı biberi ile meşhur Sayalar’ımızda yeniden kırmızı biber yetiştiriciliğinin artmasına vesile olmanın mutluluğu içerisindeyim. İl Tarım Müdürlüğümüzün teşvik ve destekleri için teşekkürlerimi özellikle ifade etmek istiyorum. O gün bir şey daha söylemiştik; ‘Kadın varsa üretim var. Üretim varsa hayat var!’ demiştik. Sayalar mahallemizin verimli topraklarını tekrar kırmızı biberlerle buluşturan ve kırmızı biber şenliğiyle renklendiren tüm kadın üreticilerimize huzurlarınızda teşekkür ediyorum. Yeter ki siz üretin, bu topraklardan elinizi çekmeyin; Volkan Yılmaz kardeşiniz hep sizinle, hep sizin yanınızda olmaya devam edecek. Destek bizden, üretmek Sayalar’dan. Burada sadece kırmızı biber şenliği yapmıyoruz, hizmet şenliği de yapıyoruz. Silivri’yi sadece sahilden, çarşı meydanından ibaret sayanların Sayalar’ı, Çayırdere’yi, Danamandıra’yı, kısacası köylerimizi unutanların, görmezden gelenlerin yapmadıklarını, yapamadıklarını da yapıyoruz. ‘Köylerde tarım ve hayat bitti. Köy mü kaldı?’ diyenlere inat size güvenmeye devam edeceğiz. Sayalar mahallemizin 1.000 metrekarelik meydanını; deprem riski taşıyan binayı yıkarak yerine 504 metrekare sert zemin, 188 metrekare kaldırım, 324 metrekare yürüyüş yolu, 443 metrekare yeşil alan, 14 metrekare bitki parteri, 335 metre bahçe bordürü ile baştan ayağı yeniledik. Atatürk Büstümüzü yeniledik. 23 değişik türde ağaç, 100 çeşit türde çalı grubu bitki ile yeşillendirdik. Yaptığımız meydan düzenlemesi ile Sayalar mahallemizin siz değerli sakinlerinin hoş vakit geçireceği yeni bir sosyal yaşam alanını mahallemize kazandırdık. Bugün açılışını yapıyoruz. Silivri’mizin en güzide amatör takımlarından biri olan Sayalarspor’umuzun idmanlarını yapabileceği, mahallemizdeki gençlerimizin maçlarını oynayıp spor yapabileceği 35×50 ölçülerinde futbol sahamızı yaptık ve hizmetinize açıyoruz. 100 metrekare alan üzerine 1 hekim odası, 1 hemşire odası, 1 ebe odası ile Sayalar Sağlık Evimizi tamamladık; hizmetinize açıyoruz. Sağlık Evimizle beraber mahalleli kadınlarımızın eğitim alacağı, oturup sohbet edip özel günlerini kutlayacağı Mahalle Evimizi tamamladık; hizmete açıyoruz. Uzunyol Sokak ve Dutlu Sokak kesişiminde toplam 238 metrekare alana, içerisinde çocuk oyun alanları, banklar, piknik masalarının bulunduğu parkın yapımına başladık. En kısa sürede tamamlayıp sizlerin hizmetine açacağız. Tüm hizmetlerimiz Sayalar mahallemize hayırlı uğurlu olsun” dedi.

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.